{{preheader}}

יום שישי | 26.8.2022

מובילים את החינוך בביטחון

בעוד פחות משבוע נציין את פתיחת שנת הלימודים תשפ"ג. אני מקווה כי על אף הדיבורים לשביתה, משרדי האוצר, החינוך וארגוני המורים יצליחו להגיע להבנות ולאפשר את פתיחת המערכות כסדרן. בשבועות האחרונים עמלנו במרץ על מנת שכל ילד, בין אם נכנס למערכת הגיל הרך ביישוב ובין אם הוא לקראת סיום לימודיו בבית החינוך, ימצא את מקומו וירגיש מוגן ועטוף. במסגרת התהליך האסטרטגי בחינוך שהובלנו בשנה שעברה, המשכנו את המיקוד בתחום המוגנות לצד חיזוק החיבור המשותף בין כלל ילדי שער הנגב – בקיבוצים, במושב, ביישובים העורפיים ובקדמיים מתוך הבנה כי הרצף החינוכי והסיפור המשותף הם מרכיבים חשובים בחוסן הקהילתי. בשנה הקרובה נמשיך בפיתוח המקצועי ומתן כלים אפקטיביים לצוותים בגיל רך, בבתי הספר ובמסגרות החינוך החברתי. את השנה אנו נפתח תחת הכותרת 'מובילים חינוך בביטחון', זה לא רק סלוגן, זו מטרה והתחייבות.

מתחדשים לקראתכם

לקראת חזרתם של הילדים למסגרות, הובלנו במהלך הקיץ מבצע מקיף של התחדשות במוסדות החינוך שלנו. מלבד השלמת המבנה החדש של בית הספר קשת שיאכלס השנה את שכבה ה', השקענו במהלך הקיץ כמיליון ₪ בשיפוצים, בהסדרי בטיחות והנגשה של מבנים ומתקנים כך שיכלו לשרת את כלל באי בית החינוך. בבית הספר אלונים שודרגו שני מבנים מן היסוד ובבית החינוך שיפצנו מן היסוד שני מבנים – את המבנה הירוק שישרת את העולים לכיתה ז' ואת המבנה הכחול שישרת את העולים לכיתה י'. מלבד זאת צבענו מבנים נוספים בבתי הספר, נעשו עבודות גינון והקמת מדשאות בבית הספר קשת לצד עבודות טיפוח וגינון בכל מוסדות החינוך. בנוסף אנו ממשיכים בשיפוץ חללים שישמשו את מרחב הנוער הרשותי – מסגרת קהילתית לכל בני הנוער בשער הנגב שתפעל אחת לשבוע במסגרת החינוך החברתי וצפויה להיפתח לאחר החגים אך על כך עוד נפרסם פרטים בהמשך. אני מבקש להודות לכל מי שלקח חלק כדי להבטיח שהסביבה של ילדינו תהיה מוגנת, בטוחה ונעימה – מחלקת ההנדסה, אגף החינוך, מחלקת התחזוקה והחברה לפיתוח שער הנגב.

שותפים

אני רואה בחינוך בשער הנגב את הלב של הקהילה. החינוך הוא הציר המחבר בין הילדים שלנו בכל היישובים והמסגרות השונות. אין זה סוד כי ישנם אתגרים רבים ויש לפנינו עוד עבודה רבה – להמשיך להאיר את הטוב הקיים ולדעת לשפר ולדבוק בדרך היכן שנדרשים תיקונים. אנו עושים זאת בזכות עבודת צוות משותפת של אגף החינוך, מנהלות החינוך ביישובים, הנהלות בתי הספר, המחלקה לחינוך חברתי וכל הצוותים המעורבים – במועצה וביישובים. אני רוצה גם להודות למנהלי הקהילות בישובים על שיתוף הפעולה ועל הדרך המשותפת. תודה גם לחבריי בועדת המשנה לבית החינוך שמשקיעים מזמנם וניסיונם ומסייעים לנו יחד בחשיבה ובתכנון הדרך בה אנו פוסעים יחד. תודתי הגדולה כמובן למורים ולמורות, לגננות והמטפלות, לסייעות, למדריכים, למלווים, לנהגים הנפלאים שלנו במחלקת התחבורה ולכל מי שעוזר לנו יחד להוביל את החינוך בביטחון בשער הנגב.

 

אני רוצה לאחל לכם ילדים יקרים, וגם להוריכם, שנה טובה ומוצלחת. יש בכל אחת ואחד מכם את הפוטנציאל להיות כוכב זוהר - אם זה בלימודים, בספורט, בתנועת הנוער, במוזיקה ובכל דבר שתרצו. תאמינו בעצמכם – אנחנו כבר מאמינים בכם.

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

מועצה אזורית שער הנגב

אירועי חודש אוגוסט במועצה

הקיץ ממשיך עם עוד הצגות מעולות לילדים, יום קולנוע, קומדי צחוק עם עופר ומאור, חוגגים אהבה ביחד, ואירוע סוף קיץ משוגע לנוער..