{{preheader}}

יום שישי | 16.9.2022

אגריטק תוצרת שער הנגב

ביום רביעי האחרון השקנו בחממה הטכנולוגית- SouthUp את AgroSNG המכון לחקלאות מתקדמת בשיתוף מכללת ספיר (מרכז ח"י), קרן נס ואשכול נגב מערבי. הפעילות תתמקד בארבעה נושאים חשובים שבכוחם לשנות את תחום החקלאות באזורינו- מו"פ, מאיץ ליזמים וחברות, הכשרות מקצועיות וליווי והמטעה של טכנולוגיות חדשות בקרב החקלאים בשער הנגב ובאזור הנגב המערבי כולו. במסגרת השקת המכון ביום רביעי, יצאנו לדרך גם עם מעבדת האג-טק היישומית שתחל את פעילותה בחודש אוקטובר במכללת ספיר. המעבדה תפעל בשיתוף בית החינוך שלנו ובתי הספר על מנת לקיים הכשרות ולמידה מתחום החקלאות המתקדמת ותחבר את התלמידים שלנו וסטודנטים צעירים לאתגרי החקלאות הקיימים ותקדם מציאת פתרונות חדשניים. שער הנגב, השותפים הנהדרים שלנו ואני, כולם מגויסים למען מטרה משותפת אחת- לחזק את החקלאות שלנו, את עתיד החקלאות באזור וכמובן לייצר מאות מקומות תעסוקה איכותיים. תודה לשותפים שלנו- ניר קידר, נשיא מכללת ספיר, אודליה קרוצ׳י מקרן נס, אשכול נגב מערבי, חברי חקלאי שער הנגב, זאב מילר מקרן יק"א וכל מי שהגיע לחגוג איתנו את חנוכת המכון.

התוכנית לחיזוק העוטף 2023-24

לפני כחודש הסתיים מבצע עלות השחר. עם סיום המבצע (וגם בעיצומו!) פעלתי יחד עם צוותי המועצה על מנת להבטיח ולעגן את התוכנית לחיזוק החוסן האזרחי-חברתי-כלכלי בעוטף עזה. בחודש האחרון קיימתי עשרות פגישות עם כל משרדי הממשלה בדרגים הפוליטיים והמקצועיים - בירושלים ובאזורינו, בנושא החלטת הממשלה לחיזוק שדרות ועוטף עזה לשנים 2023-2024. מדובר בהחלטה משמעותית שתסייע לנו להמשיך ולהבטיח את הצמיחה של יישובי שער הנגב ועוטף עזה כולו. אחרי עבודה קשה שלי ושל חברי ראשי רשויות העוטף הצלחנו להניח על שולחן הממשלה תוכנית טובה ורחבה מאוד שכוללת תוספות משמעותיות בחינוך, חיזוק של הצוותים ומענים רגשיים, הגדלת תקציבי פעילויות לאגף לשירותים חברתיים, קידום יזמים ועסקים קטנים, בינוי ושיפוץ מוסדות ציבור, קידום פרויקטים בתחום אנרגיות מתחדשות, קידום התיירות ועוד. בנוסף התוכנית כוללת פיילוט יחודי שנועד לסייע בהנגשת התחבורה הציבורית למרחב הכפרי. אם לא תהינה הפתעות של הרגע האחרון, התוכנית צפויה לעלות להצבעה בישיבת הממשלה הקרובה שתתקיים ביום ד'. אמשיך לעדכן בהתפתחויות.

התוכנית הכוללנית של שער הנגב

כפי שהצגתי בפניכם בעבר, אנחנו עמלים בתקופה האחרונה על תוכנית מתאר כוללנית, בשיתוף מינהל התכנון. מטרת התוכנית להתוות מדיניות תכנון וכיווני פיתוח לטווח ארוך, כלומר לעשרות השנים הבאות, במגוון נושאים במועצה ובסוגיות מהותיות לעתידה. כחלק מתהליך שיתוף הציבור המלווה את התכנון, חיברנו שאלון בו אתם יכולים לתת את הדעת על הנושאים העיקריים שמרכיבים את התוכנית. אשמח אם תקדישו לו כמה דקות. שימו לב- ניתן לענות על תחום אחד, מספר תחומים או על כל התחומים, לבחירתכם. לשם מילוי השאלון יש לבחור את התחום עליו תרצו להשפיע בחלק התחתון של המסך. הפרטים האישיים הינם לצרכים סטטיסטיים בלבד.

למעבר לשאלון לחצו כאן

חגיגת סוף הקיץ

אתמול בערב חגגנו את סיום הקיץ באופן רשמי עם יריד השער לתרבות- יריד מתנות לחגים של אמנים ויוצרים משער הנגב. תכשיטים, קרמיקה, תמונות ועוד, אלו רק חלק מהדוכנים שהעמידו בדשא של אמפי איבים, התושבים המוכשרים שלנו. גם האוכל היה כולו תוצרת מקומית- הגרין פאב העמיד דוכן והפודטארק 232 של אבישי מכפר עזה. בנוסף, את הערב חתמנו בהופעה נהדרת של הבלקן ביט בוקס שהגיעו לחגוג איתנו. האירוע אתמול הוא סיום נהדר לקיץ יוצא מין הכלל, שהיה גדול במגוון אירועים מושקעים- הופעות, פסטיבלים, הצגות ועוד. מאות תושבים הגיעו ליריד לחגוג יחד את סיום הקיץ וכמובן להתחדש במתנות לקראת תקופת החגים הבאים עלינו לטובה. תודה לכל העוסקים במלאכה וכמובן לסיון כהן, מנהלת מחלקת התרבות על היוזמה וההפקה. מוזמנים לצפות בסרטון סיכום הפעילות של הקיץ (לחצו על התמונה).

לסיום

מזל טוב גדול לחברתי- נציגת המליאה של יכיני מורן חג'בי על הולדת הבן עוז- דוד. צוות המועצה ואני מאחלים לך ולמשפחתך נחת, בריאות ואושר!

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

מועצה אזורית שער הנגב

אירועי חודש ספטמבר במועצה

,