{{preheader}}

לקריאת המסר בחלון נפרד לחצו כאן

מורה יקר/ה,

חגים משמעותיים ל-3 הדתות לפנינו. ב-22 במרץ מתחיל חודש הרמדאן, ה-5 באפריל הוא ערב פסח, ופסחא מגיע מיד אחריו (9 באפריל בכנסיות המערביות / 16 באפריל בכנסיות המזרחיות).

על פסח יש לנו הרבה מערכי שיעור ורובנו מכירות את החג מכל הכיוונים. אבל מה אנחנו יודעות על חודש הרמדאן? ומה התלמידים/ות שלנו יודעים עליו? חשבנו שזו הזדמנות והכנו לכן/ם מערך שיעור לכיתות יהודיות (או מעורבות) על רמדאן.

תיבלנו את כל זה ביום השירה (אנחנו אוהבות לשלב שירה בשיעורים!) שחל ב-21 באפריל וזה מה שיצא. בעלון השבוע תמצא/י:

  • מערך שיעור חדש לבתי הספר היהודים על חודש הרמדאן
  • מערכי שיעור על פסח
  • יום השירה - סרטוני השראה של מורות המשלבות שירה בשיעורים
  • ערבית: בעלי תפקידים בערבית + מערך חברות/פתרון קונפליקטים (עוד לא קיימים באתר)

מה אנחנו יודעות/ים על חודש הרמדאן? מערך שיעור חדש

הרמדאן שיחול בסוף חודש מרץ הוא הזדמנות נהדרת עבור התלמידות והתלמידים שלנו להכיר וללמוד על התרבות והדת המוסלמית. הלימוד וההיכרות עשויים להפחית חששות וניכור בקרב התלמידות/ים היהודיות/ים, לעודד את הסקרנות ואת המוכנות לקירבה, ואולי אף לשנות תפיסות ועמדות. מערך השיעור כולל מספר פעילויות שיכולות להתאים לכיתות ד' ומעלה, ניתן לבחור מתוכו את הפעילויות שמתאימות לכל כיתה.

לקריאה על רמדאן מאת איאת אבו שמיס בפוליטיקלי קוראת

Photo by Kmhad, wikimedia, license: CC BY-SA 4.0

מערך שיעור על רמדאן

מערכי שיעור לחג הפסח
ובונוס: ברכה אינטראקטיבית

כמו בכל שנה - מבחר מערכי שיעור לחג האביב, וגם תזכורת לברכה האינטראקטיבית שלנו שאפשר להביא לשולחן החג או לימי החופשה.

איור: רומית ברגר

מערכי שיעור לפסח
ברכה אינטראקטיבית

לשלב שירה לא רק בשיעור ספרות!

  • האם שירה מתאימה רק לשיעורי ספרות?
  • האם נביא לשיעור רק שירה קאנונית או גם שירה אלטרנטיבית, ערספואטית?
  • האם נשתמש בשירה כדי לחזק את המוסכמות, או כדי לבעוט בהן?
  • האם אי פעם פתחת שיעור בשיר?

לכבוד יום השירה שיחול ב-21 במרץ, חזרנו לכנס מיוחד שעשינו בשנת 2019 כדי לקבל השראה ולהתחבר לשירה ולהזדמנויות שהיא מעוררת עבור כל אחת ואחד גם ברמה האישית וגם ברמת הכיתה.

הנה שני סרטונים קצרים ומצוינים בהם יעל ארונוביץ ועמית בוטבול מספרים/ות איך הם שילבו שירה בשיעורים שאינם שיעורי ספרות!

מתוך כנס קדמה ה-10: שירים ושיעורים - למה ואיך לשלב שירה בהוראה?

معضلات مختلفة في الصداقة | דילמות בחברות

الفعالية التالية تعالج قضية النزاعات والمعضلات في الصداقة.
تهدف الفعاليّة إلى مساعدة الطلاب والطالبات على إيجاد حلول للنزاعات، والتي ينشب بعضها في حياتهم اليومية في الصف وخارجه، وإدارة حوار حول مشاعر كل أطراف النزاع

לקריאת מערך השיעור בערבית

בעלי התפקידים בביה"ס: كل ما أردت معرفته عن أصحاب المناصب في المدرسة ولم تجرؤ/ي على السؤال

نعرف بعضهم/ن بأسمائهم/ن أو بمناصبهم/نّ، ونميّز بعضهم/نّ فقط بأشكال وجوههم/نّ. بعضهم/ن سمعنا عنهم/نّ فقط، ومع الآخرين لنا علاقة أكثر قربًا.
على كلّ حال، هذه فرصة جيدة للتعرف عن كثب على هؤلاء الرجال والنساء الذين/ اللاتي يرافقوننا/ يرافقننا كل السنة ويساهمون/ يساهمن، كلّ في منصبه/ها، في هذه المؤسسة الكبيرة التي تسمّى مدرسة.

מטרת מערך השיעור להפנות את תשומת הלב לא/נשים העובדים/ות בבית הספר ואינם/ן חלק מצוות המורים/ות, אך תורמים/ות לא פחות לבית הספר.

לקריאת מערך השיעור בערבית

הצטרפו לקהילה של קדמה וקבלו את העלון למורה עם אג'נדה:

לקבלת העלון בווטסאפ
לקבלת העלון במייל

עמותת קדמה לקידום השוויון בחינוך ובחברה בישראל

קדמה היא עמותה חינוכית-חברתית הפועלת למען השוויון והצדק החברתי בישראל בדרך של חינוך. העמותה מלווה ותומכת בבתי ספר הפועלים בקהילה עם רמת חינוך גבוהה, עם זיקת למסורת ולתרבות של התלמידים, ועם תפיסת עולם חברתית-שוויונית. כמו כן, העמותה מפתחת חומרי למידה עם אג’נדה של צדק חברתי, ומכשירה מורות/ים המאמינות/ים בשינוי חברתי בדרך של חינוך.

תהיו בקשר: