{{preheader}}

יום שישי | 6.1.2022

יחדיו בסיור

ביום חמישי האחרון יצאתי יחד עם ותיקי שער הנגב לסיור בין נופי וישובי שער הנגב. טיילנו בשבילי התיירות החדשים במרחב השקמה ובין אתרי המורשת של המועצה. ביקרנו בתצפיות של המועצה כדי לדבר על השינויים הצפויים בשנים הבאות בנוף, ביקרנו בחממת SouthUp, דיברנו על פיתוח תעסוקה איכותית כדי שעוד ועוד בני המקום ותושבים חדשים יוכלו להשתקע בישובים שלנו מבלי לנסוע כל בוקר לעבוד במרכז. נהניתי במיוחד לבלות את השעות עם ותיקי המועצה שידעו לספר גם הם, בלהט ועיניים בורקות על ההתחלה של שער הנגב, הקמת הישובים, חיזוק הקהילות לאורך השנים ועוד. היה סיור נהדר. תודה לאגף לשירותים חברתיים ולמועדון יחדיו. תודה מיוחדת לרוני סרי ויפעת מכליס בלזם מיחדיו ולעו"ס עדי בן יהודה מהאגף לשירותים חברתיים. ותודה כמובן לכל הותיקים שהגיעו לשמוע על תנופת הצמיחה של שער הנגב. הסיור הבא יתמקד בנושאי קהילה וחינוך ונפרסם את המועד בקרוב.

שותפים לשירות

כפי שעדכנתי בעבר, אנו בעיצומו של תהליך 'שותפים לשירות' לשיפור השירות לתושב וליישוב. ביום רביעי האחרון יצאנו לדרך עם הסדנה היישומית הראשונה מתוך עשר, לכלל עובדי המועצה, העמותות והתאגידים. סופו של התהליך צפוי להיות במחצית הראשונה של שנת 2023 ואנו כמובן נשתף לתושבים את התוצרים שיהיו בעקבותו.
השבוע גם יצאנו לדרך עם אישורי התושב לשנת 2023. בדומה לשנה שעברה, התאפשרה הנפקת האישורים באופן מקוון ואכן הונפקו בדרך הזו אלפי אישורים למרות מעט תקלות שחווינו אצל החברה שמפעילה את השירות עבור המועצה. זה המקום להודות לצוות הגביה של המועצה ולמוקד שעבדו ללא הפסקה כדי לתת שירות לכל פונה. ועל כך תודה לנטלי מהמוקד ולמיכל, משה וקטי ממחלקת הגבייה.

בית ראשון במולדת

השבוע הגיעו אלינו משפחות מאוקראינה ורוסיה שהשתלבו באור הנר ובניר עם. ביום רביעי האחרון העביר צוות מרכז החוסן שלנו יחד עם צוות השירות הפסיכולוגי, הדרכה ראשונה בשפה הרוסית למשפחות החדשות. העולים נחשפו לאזור שלנו, למדו על שער הנגב, קיבלו הדרכה מקיפה כיצד יש להתנהג בעת חירום, עבדו יחד בהדרכות משפחתיות ופרטניות ואף קיבלו כלים פרקטיים להתמודד עם קשיי העליה, הלחימה באוקראינה ועוד. בנוסף, המשפחות השתתפו באורנטציה לשירותים הניתנים להם מהאגף לשירותים חברתיים, מרכז החוסן, השירות הפסיכולוגי החינוכי ועוד. תודה גדולה לעו"סית יוליה חיימוב מהאגף לשירותים חברתיים, לד"ר יאן סרדצה מהחינוך הפסיכולוגי החינוכי ולסלבה גוטקין האחראי על המשפחות מטעם קיבוץ אור הנר.

קפיצה לירושלים

ביום שלישי האחרון הגעתי ליום בכנסת ישראל. לצד הכרות שערכתי עם השרים וחברי הכנסת החדשים במשכן, שוחחתי עם השרים החדשים במשרדי הרלוונים כדי להבטיח שתקציבים ופרויקטים שסוכם עליהם עוד בשנת 2022, ימשיכו כמובטח. שמחתי לפגוש את כל חברי וחברות הכנסת. אמשיך לפעול בכדי להבטיח את התמיכה של כלל משרדי הממשלה במועצה אזורית שער הנגב ובפרויקטים המתוכננים לעתיד- תנופת הבניה בישובים, פיתוח התעסוקה באזורינו, קידום של שיפור התשתיות- בכבישים ובכלל.

מסכמים את 2022

כפי שבטח ראיתם בפייסבוק של המועצה, השנה אנחנו מסכמים את שנת העשיה של 2022, בפורמט מיוחד- קלנועית הכסף. מנהלי המחלקות הסתובבו בשבועות האחרונים ברחבי המועצה ובחנו מה אתם יודעים על השנה החולפת בשער הנגב. שבוע שעבר שיתפתי את הפרק הראשון בסדרה והשבוע אני גאה לשתף בפרקים נוספים- פרק המוקדש לבתי הספר שלנו בהשתתפות מנהלי בית החינוך, תלמידים מבית החינוך ומורות מבתי הספר היסודיים- לצפיה לחצו כאן. קלנועית הכסף באור הנר וארז בהשתתפות צחי לוי מנהל ההידרו, תהילה רביבו מנהלת האגף לשירותים חברתיים, תושבים, תושבות ובני נוער מהקיבוצים אור הנר וארז- לצפיה לחצו כאן. הפרק הרביעי הוקדש כולו לתרבות בשנה החולפת והוא צולם בדורות. מוזמנים לצפות בסיון, מנהלת מחלקת התרבות שלנו, בוחנת את תושבי וילדי דורות- לצפיה לחצו כאן. הקפידו לעקוב אחרי הסיכום שלנו בפייסבוק של המועצה, תייגו את תושבי שער הנגב שהצחיקו את כולנו.

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

מועצה אזורית שער הנגב

אירועי חודש ינואר במועצה

,