שלום חברות וחברים,

הקייץ היה רווי חרדות ואיומים מדרום ועד צפון, כעת הסתיו מגיע ונראה שהביא איתו תקופה של רגיעה.

כפי שוודאי ראיתם, מוקד הפעילות שלנו בשנה האחרונה הוא מטרופולין חיפה, והמאמץ הרב נושא את פירותיו, הציבור מתחיל להתעורר. במהלך הקייץ קיבלנו גם חיזוק מאד מעודד מכיוון הכנסת, כאשר וועדת הפנים של הכנסת קיבלה את המלצות הוועדה המיוחדת שטיפלה בנושאים של מפרץ חיפה, בראשותו של חה"כ דב חנין.

שריפות הפסולת הן עדיין אחד מהמפגעים הסביבתיים החמורים ביותר שפוגעים באיכות האוויר שלנו ובבריאות שלנו. הקייץ התרחשו מאות אירועי שריפות פסולת וחלקם הגיעו לידיעתנו. כמו השריפה שהיתה במתחם חוף שמן, ליד נמל חיפה, או השריפה הגדולה שהתרחשה בסמוך למתחם בתי הזיקוק ונמשכה 10 ימים. אבל גם שריפות קטנות יותר מגיעות לטיפולנו ובינהם - שריפות בשטח המועצה האזורית מטה אשר בסמוך לקיבוץ עברון ושריפות נוספות באזור הגליל. לפני שנתיים ערכנו סירטון הסברה בנושא, שמדגיש עד כמה שריפת הפסולת היא מסוכנת. אם יש באזורכם שריפה של פסולת יש לפעול מיידית כדי להפסיק את המפגע.

 
הקואליציה לבריאות הציבור מארגנת כנס תושבים עם חה"כ דב חנין וראשי ערי המפרץ ביום ג' 23/9/14 בבית נגלר בחיפה בשעה 18:00 - אם חשוב לכם עתיד האזור, בטחונכם ובריאותכם - אתם מוזמנים להשתתף, פרטים והרשמה בקישור >>   

ידעת שנמל חיפה הוא אחד ממזהמי האוויר הגדולים במפרץ?  על פי חוות דעת שהוכנה עבורנו במסגרת פרוייקט שקט תעשייתי, עולה שכמויות ענקיות של חומרים מסוכנים נפלטות מהפעילות בנמל, בעיקר מהאוניות הגדולות. כעת הרשויות מקדמות נמל חדש בחיפה, אבל מתעלמות מהזיהום הקשה שנגרם מהנמל הקיים. הזיהום אינו מנטר ולא נעשית כל פעולה להפחתתו.

 

ב 18/6 התקיים מפגש תושבים חשוב בחיפה ולאחריו התקיימה האסיפה הכללית של העמותה. חלק מהתושבים שהגיעו למפגש הפכו לפעילים מרכזיים במאבק התושבים שמתעורר כעת בחיפה, והם נעזרים בצוות המומחים שלנו, בסיוע מקצועי ומשפטי.

באסיפה הכללית סוכמה שנת 2013, ואושרו הדוחות הכספיים של העמותה והדו"ח המילולי לרשם העמותות. נבחר הוועד המנהל של העמותה: ד"ר ג'נט מיכאיל, ברוך קטלב, חביב ח'ורי וז'ק בן זקן. לוועדת הבקורת נבחרו רחלי גזית וסלווא ואקים.

 

תודה גדולה לכל מי שתרם ותמך בנו.

בזכותכם - הפרויקט שלנו במימונה, גייס בהצלחה כבר 29,000 ש"ח. בשבועיים הקרובים עלינו לגייס עוד 11,000 בכדי להצליח להגיע ליעד. כל תרומה גם של 10 ש"ח היא משמעותית  - תמכו בפעולה שלנו דרך אתר מימונה.

הקואליציה כידוע לכולם פועלת בשנה האחרונה עם צוותי מתנדבים, ללא תקציב. אנחנו זקוקים לכל תרומה - קטנה כגדולה, כדי שנוכל להפעיל את צוות המומחים שלנו. כנסו לפרוייקט - תמכו והפיצו. 

 

דרך נוספת לעזור לנו מקרוב ורחוק, היא להעביר את המידעון הזה לחברים ומשפחה, שיתוף הציבור - זה הכוח של ההמונים.

 

זה חשוב תמיד ובמיוחד היום.

 

 

עוד דבר חשוב לסיום: אם אתם סובלים מבעיות זיהום אוויר, או מטרדי סביבה - אתם מוזמנים לפנות אלינו לעזרה:

צוות המומחים של פרויקט שקט תעשייתי, מופעל ע"י עמותת אזרחים למען הסביבה בשיתוף הקואליציה לבריאות הציבור, הוא כולל מומחים מתחומי סביבה ובריאות, ועורכי דין מתנדבים. אנחנו יכולים להגיע עד אליכם, ולעזור לכם לטפל בבעיה הסבביבתית שלכם.

 

שנה טובה וחגים שמחים לכולם,

מעו"ד ג'מילה הרדל ואכים

מנהלת עמותת אזרחים למען הסביבה

וליאורה אמיתי, מנהלת 

עמותת אזרחים למען הסביבה

והקואליציה לבריאות הציבור

http://cfenvironment.org.il/     חפשו אותנו בפייסבוק