2 מערכי שיעור לקראת היום הבינלאומי נגד עבודת ילדים - 12 ביוני 2018
כבר לפני יותר מ-50 שנה, קבע האו"ם כי : "בשום פנים ואופן לא יאולץ ילד או יורשה להיות מעורב באף מקצוע או עבודה שתפגע בבריאותו או בחינוכו".
ב- 2002 נוסד היום הבינלאומי נגד עבודת ילדים -שמצוין בתאריך 12 ביוני - על ידי ארגון העבודה הבינלאומי, בכדי להגדיל את המודעות ואת הפעילות למניעת עבודת ילדים מתחת לגיל המינימום ובתנאים בלתי הולמים.
בפועל מאות מיליוני ילדים וילדות בכל העולם עובדים ולפעמים בתת תנאים ובעבודות מסוכנות שהן בגדר פגיעה בבריאות בבטיחות ופגיעה מוסרית.
קשה לתפוס את זה, בטח לילד/ה שיושב/ת בכיתה ולא מבין/ה את הקשר של זה אליו/ה. וגם מה הוא/היא יכול/ה לעשות כדי להתמודד עם זה?
גלי בן גיגי, מורה ומלווה בביה"ס קדמה, מספרת על חשיבותה של מודעות ואיך המודעות כן יכולה לייצר שינוי. מוזמנות/ים להקשיב להבסרטון הקצרצרולהוריד שני מערכי שיעור בנושא עבודת ילדים/ות אותם ניתן לשלב במקצועות לימוד שונים.
באתר החדש של עמותת קדמה,תוכלו למצוא עוד עשרות מערכים, טקסטים וחומרים נוספים במגוון נושאים המתאימים למקצועות לימוד שונים: חגים ומועדים מיוחדים בלוח השנה, זהויות בחברה הישראלית, פתרון סכסוכים בכיתה, אסיפת הורים, בריונות ברשת ועוד ועוד.
עדין אפשר לרכוש כרטיס לכנס שיעזור לך לקפוץ מדרגה מבחינה מקצועית... להכיר מושגים מעולם הקבוצות ולחבר אותו לעולם החינוך; לראות איך אפשר לעזור לתלמידים/ות שלנו שעסוקים במקום שלהם בכיתה ופחות פנויים ללמידה?
בכל כיתה ניתן לזהות 'טיפוסים' של תלמידים/ות ואת התפקידים שהם ממלאים/ות בכיתה: המתנגד, המקובל, ליצנית הכיתה, הנעלבת, החנון, המצטיין, האקטיבסטית, המוזרה, המפשרת, המנהיגה ועוד.
אז מה הכיתה מנסה לאמר לנו דרך התפקידים/הקולות האלה; מה האפשרויות שלנו כמורות להתערב שם ולגייס את הקבוצה/הכיתה להתבוננות קצת אחרת; איך אפשר "לשחרר" תלמיד/ה מתפקיד מסויים ולעודד אותו/ה להתנסות בהתנהגות אחרת.
עד כה נרשמו כ-60 מורות/ים ומנהלות/ים. מצפות לפגוש גם אותך בכנס מרתק, מעורר חשיבה, שמשלב סדנאות פרקטיות וחוויתיות עם הרצאות מעוררות השראה, עם כיבוד טעים ונטוורקינג איכותי.
עמותת קדמה לקידום השוויון בחינוך ובחברה בישראל
קדמה היא עמותה חינוכית-חברתית הפועלת למען השוויון והצדק החברתי בישראל בדרך של חינוך. העמותה מלווה ותומכת בבתי ספר הפועלים בקהילה עם רמת חינוך גבוהה, עם זיקת למסורת ולתרבות של התלמידים, ועם תפיסת עולם חברתית-שוויונית. כמו כן, העמותה מפתחת חומרי למידה עם אג’נדה של צדק חברתי, ומכשירה מורות/ים המאמינות/ים בשינוי חברתי בדרך של חינוך.