| שלום רב , גם בימים אלה. אנו מזמינים ללמידה והעשרה בתחום הטיפול המשולב הורה-ילד. הקורסים המקוונים מותאמים לתקופה וניתנים על ידי מיטב המומחים מהאגודה. מחיר מפגש בן שעה וחצי הוא 100 שח. ניתן להרשם לקורס מלא בלבד. נבקשכם להירשם ולשלם באמצעות טופס התשלום המאובטח הנמצא בהמשך לפרטי הקורס. מספר המשתתפים בכל קורס מוגבל! נשמח אם תעבירו את המידע לאנשים נוספים שמתעניינים בתחום! להתראות! | | | טיפול הורה- ילד במצבי טראומה גב' מיכל ירדני תאריכים: 3 מפגשים בימי רביעיי: 27/03/24, 03/04/24, 10/04/24 בשעות 20:00-21:30 "אפילו בשרב הכי כבד ידעתי שהגשם עוד ירד ראיתי בחלון שלי ציפור אפילו במשב סופה וקור" יעקב גלעד על הקורס: אירועים המותירים רישום טראומתי אצל ילדים, הינם רבים מכפי שנרצה לחשוב. הורים עשויים לפנות לטיפול בשל סימפטום שמטריד אותם, אך ללא מודעות לכך שאירועים מסוימים כגון ניתוח, מחלת הורה, מעורבות בתאונה או חשיפה לאלימות בין בני הזוג, עלולים להיחוות כטראומה, ואינם מקשרים בינם לבין הסימפטום. בפעמים אחרות, ילד שנמצא בטיפולינו עובר אירוע טראומתי במהלך הטיפול ואנו נדרשים לתת לכך מענה. בקורס הנוכחי נבין מהי טראומה בגיל הרך וכיצד היא משפיעה על התפתחות הילד ועל הקשר שלו עם הוריו, נעסוק בחשיבות הדיבור על טראומה עם ילדים ונלמד כיצד ניתן לשוחח עמם על אירועי חיים קשים. ניחשף לשיטת טיפול מבוססת ראיות לטיפול בטראומה בגיל הרך, CPP- Child Parent Psychotherapy, שמאפשרת לילדים והורים לעבד חוויות טראומתיות שעברו ובכך מסייעת לילד לחזור למסלול ההתפתחות התקין. ההרצאות ישלבו בין ידע תיאורטי עדכני ומבוסס מחקר לדוגמאות קליניות. על המרצה: מיכל ירדני, פסיכולוגית התפתחותית מומחית. מטפלת בקליניקה פרטית בילדים והורים בגישה אינטגרטיבית ממוקדת רגש ומבוססת התקשרות. בוגרת לימודי CPP במכון "חרוב" וכיום מדריכה בתכנית הלימודים ומרצה מטעם המכון. מדריכה בתכנית "עוגן" לפסיכותרפיה אינטגרטיבית במכללה האקדמית ת"א יפו וקבוצות של מטפלות בתחום האומנה. מעבירה השתלמויות על טיפול בטראומה, טיפול בהורות, התקשרות, אוטיזם והתפתחות ילדים במקומות שונים.
| | | | מבוא להתערבויות דיאדיות באמצעות אמנות ד״ר דפנה מרקמן סינמנס תאריכים: 3 מפגשים בימי שני: 04/03/24, 11/03/24, 18/03/24 בשעות 20:00 - 21:30 על הקורס: הקורס משלב למידה תיאורטית המלווה במצגות ותאורי מקרים יחד עם הנחייה להתנסות בטכניקות במבחר חומרים. המשתתפים יוכלו להביא התנסויות דיאדיות להתבוננות בשיעור כדי שיוכלו להשתמש בהתערבויות מבוססות יצירה משותפת בהמשך. השיעור הראשון יתמקד בערך המוסף של השימוש ביצירה משותפת בטיפול הדיאדי בהיבטים טיפוליים ואבחוניים, ועבור הילד והוריו. השיעור השני והשלישי יתחלקו לשניים. החלק הראשון יוקדש לתיאוריה והשני יוקדש להתבוננות בעבודות דיאדיות שהמשתתפים יביאו כדי להעמיק את הידע באופן השימוש ביצירה משותפת בטיפול הדיאדי ובהדרכת הורים. המשתתפים יקבלו חומרי קריאה רלוונטיים. . על המרצה: ד"ר דפנה מרקמן סינמנס היא מטפלת באמנות ואומנית. היא עוסקת בהוראה, בפסיכותרפיה באמצעות אמנות, ובהדרכה. דפנה מרצה וסגנית לראש התכנית לטיפול באמצעות אמנות באוניברסיטת בר-אילן. ב-2013 יצא לאור ספרה: כשהחסוי הופך לגלוי – פסיכותרפיה באמצעות אמנות, הוצאת רסלינג. בשנים האחרונות השתתפה בתערוכות בארץ ובעולם. הפעילות האמנותית לרוב משלבת התערבויות קהילתיות.
| | | | תפקידו של המשחק בטיפול הדיאדי גב' רונית שרף תאריכים: 3 מפגשים בימי רביעי: 01/05/24, 08/05/24, 15/05/24 בשעות: 20:00-21:30
על הקורס: הקורס יעסוק בהבנת נושא המשחק בטיפול הדיאדי הן מנקודת מבטו של הילד והן מתוך נקודת מבטו של ההורה. שפת המשחק הנה ברוב המקרים שפה טבעית לילדים ושפה ילדותית להורים. דרך המשחק מנסה הטיפול הדיאדי להפגיש בין עולמות הנפש. רגעי המפגש בשפתו של דניאל שטרן הם רגעים יקרים ונכספים אותם שומרת הדיאדה בתוכה כזיכרון מתוק. משחק ויצירה כהזדמנות ליצירת מרחב משותף, הכרה הדדית וחוויה אותנטית של מפגש. הקורס יגע במושגים תיאורטיים ממשנתו של שטרן, אוגדן וויניקוט תוך כדי הדגמות מטיפולים דיאדיים. על המרצה: רונית שרף, פסיכולוגית התפתחותית מומחית, מדריכה. מרצה באוניברסיטת בן גוריון, תואר שני, מגמה התפתחותית. מרצה ומדריכה במסגרות שונות. מטפלת בקליניקה פרטית בתל אביב
| | | | "הורות רעה להפליא"- טיפול במחסומים להתפתחות מצפון הורי מר רפי ישי תאריכים: 3 מפגשים בימי שלישי: 02/04/24, 09/04/24, 16/04/24 בשעות 20:00-21:30 על הקורס: כאשר מטפלים נתקלים במטופלים שהוריהם בלתי מתפקדים, אלימים או מנצלים, סביר שתתעורר אצלם הזדהות עם הילדים כקורבנות, וכעס וביקורת כלפי ההורים. עם זאת, למרבה הצער, גם הורים "רגילים" עומדים תחת ביקורת חברתית והאשמה גורפת. על הורים – ועל אימהות במיוחד – מופעלת ביקורת חברתית, תרבותית ופוליטית שמתורגמת ללחץ להפגין "הורות מושלמת". הדבר מוביל לקושי לחוש אמפתיה כלפי הורים, במיוחד משום שגישות התפתחותיות רבות, נוטות למצוא את מקורותיה של מצוקת הילדים, ביחסיהם עם ההורים, במיוחד כשההורות מסומנת כ"רעה" – אך לא במקרים אלה בלבד. בקורס אראה שהורות והמסוגלות להורות, נובעות מעמדה מצפונית ראשיתית, המתבטאת ביכולת להתמסר והיא חלק מצמיחתה של הבנה מוסרית שמאפשרת אבחנה בין התנהגות מסייעת, להתנהגות תוקפנית. באופן זה, אציע למטפלים לבחון עבור כל מקרה ומקרה האם רצוי ואפשרי להחליף את תפיסת ההורות הרעה בתפיסת ההורות כ"חסומה", כדי להתגבר על חסרונותיה של הנטייה "להפליל" את כל התפקוד ההורי, ואת כל ההורים ללא הבחנה. בטיפול בהורים חסומים מאד, שהורותם מהווה מעמסה נפשית בלתי אפשרית עבורם, עלינו לנסות לזהות מתוך התכנים, מהם מקורותיה של הנכונות שלהם להתמסר בכל זאת, לטיפול בילדיהם. השאלה שנשאל היא: מהי משאלת ההורות שלהם ומה נותן להם כח לתפקד כהורים, למרות כישוריהם הדלים, ותחושות הכישלון שלהם. ההבנה שכל הורות, גם כשהיא "רעה להפליא", כוללת בחלקה מחויבות מצפונית כלשהי כלפי הילדים ויכולה להשתנות ולצמוח, מאפשרת לנו להחלץ מהנטייה להזדהות עם ילדים ולטפל רק בהם.
על המרצה: רפי ישי - פסיכולוג קליני, חוקר וכותב על טיפול בהורות. מלמד בתוכנית 'זרמים' -התכנית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית, המחלקה לפסיכולוגיה, אוניברסיטת חיפה | | | | |