{{preheader}}

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

שלום לכולן/ם,
אני מקווה שהניוזלטר הזה מוצא אתכן/ם בטוב.

שוב מקרה רצח המוני באירוע מוסיקה, הפעם ברוסיה. 137 איש ואישה שבאו להנות מהופעת מוסיקה חיה נרצחו, עשרות נפצעו ומספר שאפשר רק לשער נפגעו בנפש בהופעה של הלהקה הרוסית "PIKNIK" שנערכה מחוץ למוסקבה בשבוע שעבר.
ארוע זה מצטרף לפיגוע בהופעה של "Eagles of death metal" בבטאלקאן בפריז ב 2015, לפיגוע במועדון ה"פולס" באורלנדו ב 2016, לטבח בסטריפ של לאס ווגאס ב 2017 ולמקרים נוספים, בהם כמובן הטבח בפסטיבל נובה שגבה את חייהם/ן של 364 מבלות ומבלים, שנחטפו ממנו 44 איש ואישה שרק חלק קטן מהם הוחזרו ושבוצעו בו פשעים שאני לא מסוגל להעלות על הכתב.
הדיסוננס החד כל כך בין תחושת האחווה והתרוממות הנפש שמרגישים בהופעת מוסיקה לבין המעשים המחרידים האלה כמעט בלתי נתפס. מופעים קיצוניים של היכולת האנושית לאהוב ולשנוא.
נכנסתי ליוטיוב לשמוע את "Piknik" וצומררתי כשגיליתי שלסינגל האחרון שלהם קוראים "דָּבָר, אל תפחד מדָבָר". הנה הוא ואמן שנצליח להדביר מאיתנו את שורשי הרוע הצרוף הזה. 
נתחיל:

מתוך הקליפ של "אל תפחד מדָבָר" של להקת "פיקניק"

טיפול במוסיקה עוזר לניצולות/י פסטיבל נובה

ממש במקרה צפיתי אתמול בבוקר בכתבה של נוב ראובני מ "כאן 11" שחשף מכשיר נסיוני שפותח בישראל ושבאמצעות השמעת מוסיקה ושליחת רטטים המסונכרנים איתה עוזר לנפגעי טראומה לחזור לתפקד. שורדי/ות נובה ואנשי זק"א מטופלים במכשיר והתוצאות, נכון לעכשיו, מעודדות. כאן אפשר לצפות בכתבה המלאה ועוד על כוחו המרפא של סאונד, הפעם בקרקעית הים, בהמשך.

טיקטוק - עידכונים מהחזית

האם בייטדאנס תיכנע לממשל האמריקאי ותמכור את טיקטוק לגורם זר ואם כן - בכמה? ההשערות אומרות שהאפליקציה שווה 100 מיליארד דולר ובינתיים משיכת המוסיקה של יוניברסל מיוזיק ממנה הפכה אותה לאטרקטיבית הרבה פחות ולראשונה בתולדותיה, קצב ההורדות שלה נעצר. לפרקים הקודמים בסאגה היכנסו לניוזלטר הקודם שלי, כאן.

ללמוד ולראות קליפים בספוטיפיי

שירות חדש של ספוטיפיי, כרגע בשלב הבטא, מאפשר לא רק לשמוע מוסיקה, אלא גם לצפות בקליפים. מנויי פרימיום באחת עשרה מדינות כבר נהנים מהשירות שפותח חזית ישירה מול יוטיוב, כשבמקביל ספוטיפיי מאפשרת רישום לקורסי וידאו מקוונים, בינתיים רק בבריטניה.

מוסיקה - לכיס היא חודרת

שוק המוסיקה העולמי הכניס יותר מ 28.5 מיליארד דולר בשנת 2023, 10.2% יותר מאשר ב 2022. מקורות הגידול העיקריים: העלייה בהכנסות משירותי הסטרימינג והקפיצה בהכנסות מאוסטרליה, אמריקה הלטינית וסין.

IFPI

ג'יימס בלייק חונך פלטפורמה חדשה למוסיקאים/ות

המוסיקאי ג'יימס בלייק, מתוסכל ממעורבותם של צדדים שלישיים בקשר שבינו ובין שוחרות/י המוסיקה שלו, השיק את Vault.fm. הפלטפורמה, שיש מי שמכנה אותה אונליפאנס למוסיקאים/ות, מאפשרת למעריצים קשר קרוב יותר לאמן/ית האהוב/ה עליהם, גישה מוקדמת יותר ליותר מוסיקה משלהם/ן, אפשרות לרכישה ישירה של מרצ'נדייז ועוד ועוד, הכל תמורת דמי מנוי חודשיים נמוכים. כאן ג'יימס מסביר את המחשבה שמאחורי המהלך ועוד פרטים על האתר (שלא הצלחתי להרשם אליו מהארץ) תוכלו לקרוא כאן.

פודקאסט חדש על מוסיקה וטכנולוגיה

נדב רביד, מנהל גלגל"צ, די ג'יי ומוסיקאי, ודויד פרידמן, יזם ומרכז תכנית המוסיקה, הטכנולוגיה והחדשנות בקרייה האקדמית אונו השיקו פודקאסט שמוקדש לראיונות עם א/נשים שפועלים בעולמות המוסיקה והטכנולוגיה. בארבע הפרקים שפורסמו עד כה התארחו עדי קדוסי מיוניברסל מיוזיק ישראל, יזהר אשדות, רוני בראון (מייסד הלייבל הליקון ומשקיע בחברות מיוזיקטק) ואורי וינוקור, מנהל תחום המוסיקה בחברת ארטליסט. כל הפרקים כאן.

המילה האחרונה (בינתיים) ב AI קולי

זה ממש ספוּקי - הגרסה הקולית החדשה של צ'אט GPT מסבירה, כמעצבת מוצר, את ההחלטות העיצוביות שלה להדיוטות; כולל היסוסים ולקיחת פאוזות למחשבה כשבינתיים בארץ, קמפיין הרדיו הדיגיטלי הראשון בארץ שיוצר כולו (כתיבה, הלחנה וביצוע) ע"י כלי AI, עלה לספוטיפיי בחסות HIT - המכון הטכנולוגי חולון. כתבתה של גלית חתם מגלובס, כאן (יש חומת תשלום), תודה לבוגרת המכון ששלחה לי את הידיעה וכן; כותב שורות אלה עדין אופטימי בנוגע למקומם של בני/ות האדם בעולמות הקריינות.

U2 נפרדת מה "Sphere"

U2 סיימה את טור חניכת ה "Sphere" בלאס ווגאס. יותר מ 700,000 איש ואישה מיותר ממאה מדינות צפו בארבעים ההופעות של הלהקה באולם פורץ הדרך. בקהל נכחו הגברת הראשונה ג'יל ביידן, דייב גרוהל ובריאן אינו ואל הבמה הועלה במפתיע המפיק המיתולוגי ("ג'ושוע טרי", "אכטונג בייבי" ועוד) דניאל לנואה לביצוע מרגש ל "One". עוד פרטים ואת הוידאו של הביצוע, תמצאו כאן.

U2 ב "Sphere". צילום: Rich Fury

הרדיו בן 60, יש לו רגולטור

רדיו קרוליין, תחנת הרדיו שהתחילה את דרכה כתחנה פיראטית וששימשה כנושא לסרט "The boat that rocked" תחגוג שישים שנה לפעילותה בשלושה ימי שידור רצופים ומרוצפים בכוכבים ולהיטים.

אם יצורי ים אינם שרים, המוות פה מולֵך

כל מי ששחה/תה או צלל/ה ליד או מעל ריפים מכיר/ה את רעש הפצפוצים שמשמיע ריף רוחש. כעת מסתבר שהתופעה עובדת גם הפוך ושהשמעת קולות של ריפים תוססים עוזרת להחלים ריפים גוססים. תודה לאפרת ששלחה את הידיעה.

ה"גארדיאן"

פודקאסט מומלץ

השבוע גיליתי את "Person, place, thing" של הסופר ועיתונאי הניו יורק טיימס רנדי כהן. הקונספט פשוט: א/נשים מעניינות/ים מאד מספרות/ים על איש/ה, מקום וחפץ שיש להם משמעות מיוחדת עבורם/ן. בפרק האחרון, ה 482 במספר (!) התארח המשורר הנהדר, התיאולוג והפודקאסטר האירי פטריק או'טומה שבחר את השלישייה ישו, בלפסט ועיפרון-של-הביוקר. זה הלינק לדף הפודקאסט המומלץ.  

מחפשים/ות אות פתיחה מוצלח לתכנית הרדיו/פודקאסט שלכן/ם?

ודאו ש:
1. הגרוב שלו מתאים לזה של התכנית/פודקאסט.
2. שהוא לא מוכר מדי או מזוהה עם תכנית/פודקאסט אחר/ת.
3. שהוא קליט וקל לזיהוי.
קרלוס אלקרז, הקטע שסוגר את "31", האלבום השני והמצויין של זיזי טריפו עונה לשלושת הפרמטרים האלה. הוא אופטימי וגרובי ויש לו ביט איטי יחסית, מה שהופך אותו למתאים לפודקאסטים מעולמות הבריאות והוול ביינג, הנדל"ן וההשקעות וכאלה. רק אל תשכחו לבקש אישור מהלהקה.

עטיפת האלבום. עיצוב: פיטר בוחרין

קצת עברית - לקרום או לרקום עור וגידים?

"עסקת החטופים רוקמת עור וגידים" או "התכנית לפירוק הממשלה קורמת עור וגידים" התשובה בתנ"ך - ”וְרָאִיתִי וְהִנֵּה עֲלֵיהֶם גִּדִים וּבָשָׂר עָלָה וַיִּקְרַם עֲלֵיהֶם עוֹר מִלְמָעְלָה” (חזון העצמות היבשות, יחזקאל, ל"ז, ח'). אמרו "קורמת" ולא "רוקמת".

ועוד... + כיף לפני סיום

* כולן/ם רוטטות/ים מהשיר החדש של נגה ארז שמסמפל את "כמה טוב שבאת הביתה" של אריק איינשטיין, אלא שלא מדובר בסימפול כי אם בביצוע חדש ומבריק של הקטע. הנה אורי רוסו מסביר איך זה קרה.

* בניוזלטר הקודם סיפרתי איך בשקט בשקט חברת אדידס חזרה למכור את נעלי הייזי השנויות במחלוקת שלה. משהשקט הפך לרעש, החברה הודיעה שהיא תתרום 150 מליון דולר מהכנסות הנעליים לטובת קבוצות המקדמות שיח מאָחד.

* ב 3.7.24 יעלה לנטפליקס הפרק הרביעי בסדרת "השוטר מבוורלי הילס" של אדי מרפי. מוזיאון הווינטג' סינתיסייזר בלוס אנג'לס (יש דבר כזה!) תרם יותר מתריסר מקלדות-אייטיז לטובת פס הקול וכך זה נראה ונשמע.  

* בעקבות תגובות שליליות ברשת, אוליביה רודריגו, פעילת "Pro choice" קולנית, הפסיקה למכור קונדומים וגלולות "היום שאחרי" בהופעות שלה.

* מזל טוב גדול לגלגל"צ, למאזינות/ים ול"פשוטע" שמתחילה לערוך תכנית בגלגל"צ יחד עם שיר הדס מאיר. גם אם לא תאזינו, קראו את הפוסט שלה ואל תפספסו את התגובות.

* איש וכלבו מנגנים יחד רחמנינוף? זו לא התחלה של בדיחה, זה אמיתי. תראו.

* ו-ווילי נלסון, מסטול ובן 90, יוציא את אלבומו ה 192 במספר (!) במאי הקרוב .

ואצלנו במכללה

בשעה טובה הסתיים מחזור דצמבר 23' של קורס הקריינות, מחזור שארבעה מתוך ששת המשתתפות/ים שלו יצרו קשרי עבודה עוד במהלכו. קורס הרדיו למד את יסודות תורת הראיון והתחיל לעבוד על פרוייקט מרגש שאחשוף בהמשך.
קורס הקריינות הקרוב יפתח ב 4.4 (ההרשמה הסתיימה), זה שאחריו יפתח ב 1.7 ונתפסו בו כבר שני מקומות וקורס הרדיו והפודקאסטים הבא יפתח ב 19.5.
לפלייליסטים המתארכים של עבודות הבוגרות/ים שלי היכנסו לכאן (יוטיוב) ולכאן (סאונדקלאוד) ולפרטים נוספים על אודות הקורסים ולסילבוסים המלאים שלהם, היכנסו לאתר המכללה כאן.

קורס הקריינות מחזור דצמבר 2023. צילום:ליאור אנגלנדר.

זהו. כמו תמיד, אתם/ן מוזמנות/ים להעיר ולהאיר, להציע, לבקש ולשאול, להגיד שלום ולעקוב אחרינו בפייסבוק, באינסטגרם, בטיקטוק ובלינקדאין ואם יש לכן/ם ידיעות שאתן/ן חושבות שמתאימות לכאן - אשמח שתשלחו לי אותן! המייל שלי מופיע כאן למטה.

שימרו על עצמכן/ם וזיכרו: תמיד עדיף להקשיב מלשמוע.

רק טוב
שלכן/ם,

אמיר

צילום: שי בראל 

זה אני, הבעלים של מכללת "און אייר", המכללה המובילה בישראל לקריינות, רדיו ופודקאסטים.

כיתבו לי ל: amirascher2000@gmail.com

לניוזלטרים הקודמים ולהצטרפות לרשימת התפוצה הקליקו כאן

 

לאתר מכללת ON AIR