{{preheader}}

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן


השלום והברכה לחובבי סיפורים, שירים, וסיפורי שירים.

ביום שיוצא מכתב-עתי זה, לפני 46 שנים, עדין מתנהלת מלחמת יום כיפור. הגיליון מוקדש לשני שירים שנכתבו בעקבותיה, עם קשר משמעותי מאד ביניהם. על שיר נוסף שנכתב ממש באותו הזמן יסופר בסיפור-רון השני.

הסמינר המזמר השנתי בבלטיות מוכן ועלה לרשת. המועד: 19-22.4.2020. הפעם יהיו איתנו הזמרת מיטל טרבלסי וההיסטוריון דר' מוטי זעירא. מספר המקומות מוגבל והביקוש רב, אז... פרטים והרשמה בהמשך המכתב.

כן מופיעים שאר המדורים, כולל המלצה חמה מיוחדת לקוראי המ"ע.

להתראות בשמחה (למרות שעוברים לשעון חורף...) 

סרטון קדימון לסיפורון

"ונתנה תוקף" מטלפון נייד בבית כנסת שהיה כנסיה שהיתה בית כנסת

בטיול מזמר לדרום איטליה, הגענו לבית כנסת קטן בעיר טראני. למה באנו הנה? מה הסיפור? שאלנו: "בית הכנסת הזה היה פעם כנסיה". נשמע מענין, "מה הסיפור?" "הכנסיה היתה פעם בית כנסת". עכשיו זה עוד יותר מענין. "מה הסיפור?" ובכן, בית הכנסת נבנה לפני כ-800 שנה וכשנכנסו הנאצים למקום גורשה והושמדה הקהילה ועשו ממנו כנסיה. עיתונאי מקומי גילה זאת, כתב על-כך, חבר במועצת העיר קרא והציע להחזיר את המקום להיות בית כנסת. כששמענו את הסיפור המרגש, אמר גבי זהר, המדריך שלנו: "עכשיו מתאים לי שעֹפֶר ישיר את ונתנה תוקף".
כפי שתקראו בסיפור-רון המרכזי במכתב זה, לאיטליה היה תפקיד מרכזי בהפצת הפיוט והנה החזרנו אותו לאיטליה. גם השנה נהיה בארץ המגף וגם השנה נשיר אותו שם.

באין עמי מחזור תפילה, שלפתי את הטלפון ושרתי ממנו. הנה זה לפניכם (צילום גבי זהר).

 ועכשיו לסיפורים

קריאה מהנה ומזדמרת

סיפור-רון 1: מ"ונתנה תוקף", עד-"מי באש"

תפנקי

המילים של פיוט ונתנה תוקף היוו את ההשראה לשירו של לאונרד כהן. איך הגיעו אליו? מה הניע אותו להתייחס לפיוט? ואיך הולחן הפיוט מחדש בסביבה חילונית וחזר אל בית הכנסת? הסיפור לפניכם, כולל אירוע אישי (קבלו ספוילר, ישבתי שלושה מטרים מלאונרד).

לסיפור השיר לחצו על התמונה או הקישור 

סיפור-רון בשידור חוזר

מקבץ סיפורי שיר שכבר פורסמו כאן בעבר ואולי לא ראיתם (או שתרצו לקרוא שנית) 

ללכת שבי אחריך - עוד שיר מהימים שלאחר מלחמת יום כיפור . נורית הירש רצתה לעודד, החביאה בשירה שורה מ"התקוה" ולא גילתה לאף אחד (גם לא לאהוד מנור).
את הסיפור תקבלו בלחיצה כאן או על הסמליל.

תפנקי

יוצא לאור - יום אחד נשמעה דפיקה על דלתו של עברין העבר נחמן פרקש. בפתח עמד... אהוד בנאי שאמר לו: "באתי לסגור חשבון". איזה חשבון? מה קרה? איך הגיב פרקש?

את הסיפור תוכלו לקרוא בלחיצה כאן או על הסמליל.
זאת יסופר גם בהופעתנו בקאמרי ב-21.12.19 פרטים מיד בהמשך.

פינת ההמלצה החמה

רוק בבית הספר

אתר לשונסקי

הפעם, אני מזמין אתכם להצצה באתר שטרם הושלם. את הקישור קיבלתי מפרופ' חגית הלפרין, חוקרת ספרות עברית, מרצה מרתקת, שמפרסמת ספרים ומאמרים אודות הגדולים במשוררינו וכעת גם מקימה את האתר הזה.

האתר עדין בבניה (אני אוהב לראות דברים בהקמה), וכבר מקרין מקצועיות, רוחב יריעה, פרשנות לצד המון מידע, העמקה לצד חיוך. תמצאו בו מאמרים שכתב שלונסקי ושכתבו עליו, יש פינה לשירי ילדים ומקום מיוחד לחידושי לשון שלו.
במיוחד לקוראי המכתב העתי ובתודה לפרופ' הלפרין. הנה הקישור.

 חדשות מבית "אירועי זמר" 

קאמרי

סמינר מזמר בבלטיות 2020

עם מיטל טרבלסי ודר' מוטי זעירא

19-22.4.2020

הסמינר השנתי שלנו במדינות הבלטיות עלה לאויר!. גם השנה נצא בעקבות, לאה גולדברג, נעמי שמר, נחום היימן ועוד יוצרים ותיקים ששורשיהם בליטא ולטביה. הפעם יהיו איתנו הזמרת מיטל טרבלסי וההיסטוריון דר' מוטי זעירא.

בין השאר נקיים ביום השואה טקס בגיטו וילנה בו נעלה גם את זכרו של הפסנתרן אלכסנדר תמיר שהלחין כאן את השיר "פונאר" והלך לעולמו לפני חודשיים. הפעם יושמע השיר מפיה של מיטל טרבלסי. ההרשמה כאן

 *  *  *

יש טיולים מזמרים נוספים שעדין בהכנה, פריז, איטליה, ועוד רעיונות. כתבו אלינו ונשלח לכם מידע מיד כשיבשיל.

קאמרי

"קונצ'רטו לשיר וסיפור" בקאמרי

המופע שלנו, שוקה די-נור ואני, יעלה בתיאטרון הקאמרי ב- 21.12.19 בשעה 21:00. כרגיל, יהיו בו סיפורים שסיפרנו בפינות שלנו אצל שמעון פרנס בגלי צה"ל. וגם כאלה שלא.

כתבו אלינו ותקבלו הודעה כשתתחיל ההרשמה.

ניתן להזמין את המופע למוסדות, ספריות, חוגי בית, ישובים. כתבו אלינו מכאן.

עד כאן למכתב זה

אל תשכחו להמשיך לשיר (ולהזיז את השעון!)


בשביל השירים


נשלח לכתובת geyzi@smile.net.il מהכתובת go436@gavisho.com
שולח: עפר גביש - אירועי זמר
כתובת השולח: עפר גביש, קבוץ יפתח, ד.נ.מרום הגליל, 13840
הסרה | עדכון פרטים | דיווח דיוור לא מורשה

רב מסר מערכת דיוור ודפי נחיתה